1. Home
  2. Handleiding
  3. 10. Mijn shop / Shoppen In

10. Mijn shop / Shoppen In

Index:

Wat is het voordeel van “Mijn shop / Shoppen In”?
Hoe plaats je een product of dienst online?
Waar wordt mijn product of dienst  getoond?
Kan ik mijn product / dienst wijzigen?
Kan ik mijn product / dienst inplannen?
Hoeveel producten / diensten kan ik online zetten?


Wat is het voordeel van Mijn shop / Shoppen In

Wil je meer verkopen? Wil je meer en nieuwe klanten over de vloer krijgen?
Wens je graag jouw producten of diensten online voor een betere visibiliteit? Maak dan gebruik van deze uitbreiding. Het is gratis voor al onze betalende klanten. Uw potentiële klanten doen meer en meer online voorbereidend opzoekwerk voordat ze overgaan tot een aankoop.  Door gebruik te maken van deze functie, ga je deze grote groep direct kunnen aanspreken.

Wanneer je specifieke producten die je aanbied online zet, wordt dit teruggevonden in Google. Stel dat je led tv’s verkoopt van het merk Samsung, dan zal je hier op scoren als dat vermeld wordt op je pagina. Wanneer men zoekt naar een specifiek model bv SAMSUNG TV 4K UE50RU7440, dan is de kans dat je pagina hier gaat verschijnen heel klein omdat het niet online staat. Gevolg, de koper doet zijn aankoop via een grote webshop i.p.v. bij de lokale handelaar. Waarom is dat zo? Omdat men online geen info vond over een verkoper van dit specifiek model.

Dit was een voorbeeld van een TV maar je kan dit voor elke sector toepassen. Mensen zoeken gericht naar producten/diensten en het “Mijn shop / Shoppen” In luik, zorgt ervoor dat je zaak ook gevonden wordt wanneer men dat doet.

Trek potentiële klanten aan met “Mijn shop / Shoppen In” en speel jouw voordelen als lokale vriendelijkste handelaar uit.


Hoe plaats je een product of dienst online?

  1. Je bent ingelogd op handelsgids.be.
  2. Klik links in het menu op Mijn shop / Shoppen In.
  3. Indien jouw producten/diensten online staan, zie je deze mooi in het overzicht.
  4. Klik op de onderlijnde tekst “Klik hier om een product / dienst toe te voegen
  5. Naam: Geef hier de benaming van het product / dienst in. Tip! denk hoe mogelijke kopers hiernaar opzoek gaan.
  6. Afbeelding: Voeg een afbeelding toe van het product / dienst
  7. Zichtbaar vanaf: Dit is de datum vanaf wanneer je product / dienst zichtbaar is op Handelsgids
  8. Zichtbaar tot: Dit is de datum tot wanneer je product / dienst zichtbaar is op Handelsgids
  9. Beschrijving: Hier plaats je meer info over het product / dienst dat je online zet. Maximum 1.000 tekens.
  10. Trefwoorden: Je kan per product / dienst dat je toevoegt telkens trefwoorden toevoegen. Je product / dienst zal dan getoond worden wanneer men zoekt op één van deze trefwoorden in Shoppen In jouw gemeente, provincie of Vlaanderen.
  11. Zonder prijs: Vink deze optie aan als je geen prijs bekend wil maken. De overige prijsinstellingen worden dan verborgen, aangezien deze niet meer van toepassing zijn.
  12. Prijs normaal: Geef de gewone verkoopprijs in van je product / dienst.
  13. Een product/dienst aanbieden met korting kan op 2 manieren:
    1. Prijs promotie: Wanneer je een product / dienst wil aanbieden met een korting in euro’s, vul je hier de prijs in met de korting verrekend. Bv. Prijs normaal is €10 en je verkoopt dit product nu tijdelijk voor €7. Dan vul je bij prijs promotie €7 in. In uw shop zal dit product / dienst getoond worden met de normale prijs doorstreept €10 en de prijs promotie vermeld €7.
    2. Korting: Wil je een product / dienst aanbieden aan 20% korting dan vul je bij korting 20 in. Bij “Prijs normaal staat de normale prijs vermeld in euro’s. In uw shop wordt dit product / dienst dan getoond met de normale prijs doorstreept en de nieuwe prijs wordt automatisch berekend inclusief de melding dat er 20% korting is.
  14. ZEKER DOEN. Als laatste klikt u onderaan op “Product / Dienst opslaan
Plan uw producten/diensten

Let er op dat producten / diensten standaard 3 jaar online staan. Met behulp van “Zichtbaar vanaf” en “Zichtbaar tot” kan je zelf bepalen hoelang deze online zichtbaar moeten zijn. Handig als je werkt met seizoensgebonden producten of tijdelijke kortingen die je wil geven op een product / dienst. PS. Weet dat kortingen slechts 1/maand wettelijk toegelaten zijn.


Waar wordt mijn product of dienst  getoond?

Wanneer je een product/dienst online zet, kan je deze terugvinden op verschillende plaatsen:

  1. Dit wordt getoond op jouw eigen Handelsgidswebsite onder het menu “Mijn shop”
  2. Op het platform Shoppen In Hier wordt per gemeente een opsomming gemaakt van alle producten of diensten die de lokale handelaars aanbieden. Een voorbeeld hiervan is www.handelsgids.be/shoppenin/Aarschot. Ook in Shoppen In de provincie of Shoppen in België wordt dit getoond.

PS. Weet dat de aanbiedingen met de grootste kortingen eerst getoond worden. Daarna alfabetisch.

Lokaal kopen wordt gestimuleerd

Het Mijn shop / Shoppen In verhaal is vooral bedoeld om uw aanbod online bekend te maken. Potentiële kopers/klanten kunnen zich online informeren om dan bij u in de zaak te kopen. Online kopen en afrekenen is hier niet mogelijk. Daarvoor is er een betalende optie: “Mijn webshop”


Kan ik mijn product / dienst wijzigen?

Ja, dit is mogelijk.

  1. Je bent ingelogd op handelsgids.be
  2. Klik links bovenaan op Mijn shop / Shoppen In
  3. In het overzicht staat uw product/dienst vermeld
  4. klik op het potloodje dat naast het item staat dat je wilt wijzigen of op Product aanpassen
  5. Je krijgt nu het invoer scherm te zien waar je uw product/dienst kan aanpassen
  6. Na de correctie, klik je onderaan op “Product / Dienst opslaan

Kan ik mijn product / dienst inplannen?

Ja, dit is mogelijk.

  1. Je bent ingelogd op handelsgids.be
  2. Klik links bovenaan op Mijn shop / Shoppen In
  3. Klik op de onderlijnde tekst “Klik hier om een product / dienst toe te voegen
  4. Bij zichtbaar vanaf en zichtbaar tot kan je perfect de periode bepalen hoelang uw product / dienst zichtbaar moet zijn. Handig als je seizoensgebonden producten hebt zoals kleding. Je kan ook bepaalde producten of diensten voor een bepaalde periode aanbieden tegen een korting. (Weet dat prijzen met kortingen wettelijk maar 1 maand geldig mogen zijn.)

Hoeveel producten / diensten kan ik online zetten?

Momenteel kan je tot maximum 50 producten / diensten online zetten. Heb je er meer nodig? Mail naar marketing@handelsgids.be.

Heb je niet gevonden wat je zocht? Wij helpen je graag verder.

Contact

Contact via mail

Mail naar marketing@handelsgids.be, Wij helpen u verder.

Telefonisch contact

Bel ons via de vaste lijn op het nummer: 013/32 10 10.

Vond u dit artikel nuttig?

Bekijk ook deze gerelateerde artikels

Heeft u nog vragen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht. Mails ons uw vraag door via onderstaande knop. Wij helpen u graag verder.
Contacteer ons

Reageer op dit artikel