Producten zijn de fysieke goederen, digitale bestanden en services die u verkoopt. Om een product te maken, moet u de naam opgeven en productafbeeldingen uploaden. Bovendien kunt u productdetails toevoegen die uw klanten helpen het product beter te begrijpen: voeg beschikbare maten, SKU, beschrijving, enz. Toe. U hoeft niet elk detail voor elk product op te geven.
Ga vanuit uw winkelbeheerder naar Catalogus → Producten om productdetails te bekijken en te bewerken.
Afbeeldingen
Afbeeldingen laten uw klanten zien hoe uw producten eruit zien. Bij verkopen aan consumenten draait alles om presentatie. Laat de verschillende perspectieven van het product zien, zoals voorkant, zijkant, onderkant, close-up, etc., zodat klanten in detail kunnen zien wat ze kopen.
Onthoud dat de kwaliteit van uw productafbeeldingen rechtstreeks van invloed is op uw vermogen om verkopen te genereren. Hier zijn een paar tips:
- Elke productafbeelding moet dezelfde grootte en stijl hebben voor alle producten die u verkoopt.
- Gebruik afbeeldingen van hoge kwaliteit, zodat klanten alle fijne details kunnen zien.
Naam en omschrijving
Naam is een titel voor uw product. Wanneer u een product een naam geeft, moet u klanten automatisch laten nadenken over de meest waardevolle componenten van uw product en wat ze kunnen krijgen als ze bij u kopen.
Beschrijving – Informatie over uw product. Het benadrukt de voordelen, somt de kenmerken op of benadrukt productkenmerken. U kunt ook video’s, afbeeldingen en geanimeerde elementen gebruiken om uw product te beschrijven. Schrijf unieke productbeschrijvingen zodat ze hoger scoren in zoekmachines.
Het productbeschrijvingsgedeelte heeft de WYSIWYG-editor, zodat u eenvoudig tekst kunt toevoegen (en kleur, grootte en lettertype kunt wijzigen), opsommingstekens, alinea’s, links of extra afbeeldingen en video’s.
Tips om uw productbeschrijvingen te verbeteren:
- Vermijd lange zinnen en complexe woordenschat: stel je voor dat je het product uitlegt aan een 10-jarig kind.
- Voeg productdemovideo’s toe: gewoon door te kijken naar iemand die het product vasthoudt, aanraakt en ermee communiceert terwijl hij de voor- en nadelen uitlegt, is het op één na beste na het bezoeken van een winkel.
- Geef een korte en lange versie van uw beschrijving: sommige mensen scannen liever dan dat ze lezen, sommigen willen meer diepgaand over uw product lezen, zorg ervoor dat u beide typen behandelt.
Prijsstelling
Prijs – De prijs die u voor het product in rekening brengt. De pijl rechts van de prijs toont de instellingen Vergelijken met prijs en Bulkkorting .
Prijsvergelijking – De oorspronkelijke prijs voor een product dat in de uitverkoop is. Wanneer u een vergelijkingsprijs invoert, geeft het product een verkoopprijs weer.
Bulkkorting – gedifferentieerde prijzen voor elk product op basis van hoeveelheid. Kortingen worden onmiddellijk toegepast zodra het aantal dat aan de winkelwagen wordt toegevoegd, verandert. Een product kost bijvoorbeeld $ 44, maar als u vijf items koopt, is de prijs $ 40 per stuk.
Verzenden
Vereist verzending of afhalen – De instelling voor of een product moet worden verzonden. Schakel het selectievakje uit voor digitale producten of services, of voor producten die u nooit verzendt.
Gewicht – Het werkelijke gewicht van het product. Voer het exacte productgewicht in om de juiste automatische verzendkosten te berekenen.
Verzendkosten – Opgegeven verzendtarieven voor dit specifieke product. Gebruik een van de vier aangeboden opties om een individuele verzendstrategie in te stellen.
Voorraad
Art nr. (artikel nummer) – De code die het product binnen uw bedrijf identificeert. U kunt de door de fabrikant verstrekte productidentificatiecode gebruiken of uw eigen combinaties van letters en cijfers. Elk Art nr. moet uniek zijn. Als u het veld Art nr. leeg laat, wordt het Art nr. automatisch gegenereerd.
Beschikbaarheid – Productbeschikbaarheid kan selectief worden ingeschakeld (en uitgeschakeld) voor elk product. Als deze optie is uitgeschakeld, kunnen bezoekers van uw winkel er geen zien / zien in uw etalage. Schakel in wanneer u klaar bent om te verkopen.
Voorraadbeheer – Gebruik het gedeelte Voorraadbeheer om het aantal producten in voorraad op te geven en meldingen over een lage voorraad in te stellen.
Hoeveelheid – Aantal artikelen op voorraad.
Attributen
Met attributen kunt u product-ID’s specificeren, die u mogelijk nodig heeft voor boekhouding, voorraad of andere doeleinden. Boeken worden bijvoorbeeld typisch onderscheiden door kenmerken als ISBN, auteur, uitgever, omslagtype, taal; kleding kan worden gekenmerkt door merk, seizoen, materiaal, etc. U kunt deze informatie toevoegen in attributen.
Met behulp van attributen kunt u ook enkele privégegevens bewaren die u niet met uw klanten wilt delen (bijv. Nettokosten).
Opties en variaties
Opties – Als u producten verkoopt met varianten zoals kleuren en maten, kunt u deze als één basisproduct met opties vermelden. Met behulp van productopties kun je ook extra’s aanbieden (zoals cadeauverpakking), kopers vragen een bestand te uploaden voor bestelde product / dienst, etc.
Variaties – Productvariaties kunnen u helpen bij het toewijzen van verschillende afbeeldingen voor elke productoptie in uw winkel en om de voorraad van opties zoals maten bij te houden. Als uw producten in verschillende kleuren of materialen worden geleverd, zorg er dan voor dat u voor elke versie afbeeldingen heeft.
Digitale bestanden
Met het tabblad Bestanden kunt u het bestand of de bestanden uploaden, zodat u downloadbare bestanden zoals e-books, video’s, muziek, digitale kunst en andere digitale dingen kunt verkopen. Wanneer bestanden worden geüpload, worden ze onmiddellijk en veilig bij aankoop aan kopers bezorgd.
SEO
Met deze instellingen kunt u specifieke SEO-gerelateerde informatie op uw productpagina instellen. Bij het analyseren van een webpagina halen zoekmachines informatie over de inhoud ervan uit de zogenaamde “metatags”. Dit omvat de paginatitel en metabeschrijving. Zoekmachines gebruiken metatags om pagina’s te beschrijven zoals ze in de zoekresultaten verschijnen en ze te rangschikken op relevantie.
Er worden automatisch metadata gegenereerd op basis van de naam en beschrijving van uw product. Zoekmachines geven een beperkt aantal tekens weer, dus misschien wilt u de paginatitel en metabeschrijving herschrijven. Bewerk paginatitel en beschrijvingen met relevante zoekwoorden, zodat uw product hoger in de resultaten van zoekmachines verschijnt.
Paginatitel – De titel wordt weergegeven als een klikbare link in de zoekresultaten. U kunt de titel aanpassen om de interesses van uw klanten beter af te stemmen.
Metabeschrijving – Een korte zin die de inhoud van het product samenvat. Schrijf een meer gedetailleerde tekst die uw productaanbod beschrijft. Metabeschrijvingen kunnen elke lengte hebben, maar Google verkort fragmenten over het algemeen tot ongeveer 155-160 tekens.
Gerelateerde producten
Door het gedeelte Gerelateerde producten te gebruiken, kunt u het gedeelte ‘Misschien ook interessant vinden’ in uw online winkel weergeven en producten in de winkelwagen cross-selling. U kunt handmatig specifieke aanbevolen producten selecteren of willekeurige producten weergeven, evenals een combinatie van de eerste twee opties.
Zie Gerelateerde producten voor een overzicht van het instellen van gerelateerde producten.
Categorieën
Categorieën zijn groepen / verzamelingen producten waarin een product is opgenomen. Het product moet in ten minste één categorie worden ingedeeld. (Als u een product niet aan een eigen categorie toewijst, wordt het automatisch toegevoegd aan de standaardcategorie op de voorpagina van de Store.) Een product kan tot meerdere categorieën behoren. Categorieën helpen klanten om sneller door de winkel te navigeren en de producten te vinden die ze nodig hebben.
Zie Productcategorieën voor meer informatie .
FAQ
Hoe toon ik een video op een productpagina?
Om uw producten in actie of vanuit verschillende invalshoeken te laten zien, is het een goed idee om een video toe te voegen. U kunt de video in de productbeschrijving plakken, zodat klanten deze kunnen zien wanneer ze een productpagina openen.
Om een video aan een productbeschrijving toe te voegen:
Heb je niet gevonden wat je zocht? Wij helpen je graag verder.