1. Home
  2. Ontdek alles over de eindejaarsactie
  3. Dit moet je weten over de actie van Handelsgids

Dit moet je weten over de actie van Handelsgids

Eindejaarsactie 2023

BELOON JOUW KLANTEN!
Het is nu nog eenvoudiger om deel te nemen. Er zijn nieuwe opties om je klanten te belonen waardoor je ook meer verkoopt tijdens de eindejaarsfeesten.

De eindejaarsactie is gratis voor onze klanten. Niet-klanten kunnen ook meedoen mits een financiële bijdrage.

De winnaars worden aan jou bekend gemaakt vanaf midden februari 2024 via de KMO-nieuwsbrief.

In de loop van februari en maart leveren we de VIP prijzen die niet digitaal bezorgd kunnen worden. Het grootste deel van de winnaars gaan hun prijzen digitaal krijgen via de nieuwe app van Handelsgids. Volledig veilig, heel eenvoudig en met heel wat mogelijkheden.

FAQ – Wat zijn de veel gestelde vragen?

Klik op onderstaande titels om het antwoord te lezen op de vraag

Wanneer start en eindigt de actie?

De actie loopt van 1 september 2023 tot 31 januari 2024. Onze klanten vragen de actie aan en bepalen zelf wanneer ze starten met het uitdelen van de flyers. De meeste zullen dit geven tijdens de eindejaarsfeesten en solden.

Waar kan ik flyers met codes en affiches krijgen om uit te delen aan mijn klanten?

Je kan het materiaal aanvragen door te antwoorden op KMO-nieuwsbrieven, of een mailtje sturen naar marketing@handelsgids.be

Waarvoor dient de code op de flyer?

Elke flyer die een handelaar uitdeelt, is voorzien van een unieke code. Dit heeft heel wat voordelen voor jouw klanten:

  • Ze moeten niet onthouden bij welke handelaars ze de flyers verkregen hebben. Het systeem weet automatisch van welke handelaar de flyer komt bij deelname.
  • Jouw klanten kunnen direct deelnemen via een handige startpagina: handelsgids.be/actie
  • Per flyer kan men 1 keer meedelen.  Handig voor zaken zoals een: bakkerij, frituur, supermarkt en andere zaken waar de klanten meerdere keren per maand komen. Zo kan men meerdere keren meespelen met de actie.

Hoe kunnen mijn klanten meespelen?

  • Ze surfen naar handelsgids.be/actie
  • Geven de unieke code in en hun email
  • Kiezen 4 willekeurige cijfers uit de lijst
  • Geven jouw zaak één keer een score voor vriendelijkheid als ze dat dit jaar nog niet gedaan hebben. Een deelnemer kan maar 1 keer per jaar een score geven voor de vriendelijkheid per handelaar.
  • Enkel de eerste keer geven ze hun contactgegevens in zodat jij en wij ze makkelijk kunnen bereiken als ze gewonnen hebben.
  • Na deelname ontvangt de deelnemer een mail om zijn/haar nummer 1 keer door te sturen naar een vriend(in), familielid,… Hiermee kunnen ze ook gratis deelnemen aan de actie. Als zij winnen met dit nummer ontvangen ze dezelfde prijs als jouw klant en visa-versa. Groot voordeel is dat jouw klanten reclame maken voor jouw zaak.
Het kan nog sneller!

Eens jouw klant al eens heeft deelgenomen aan de actie moet men vanaf de 2de keer enkel nog de unieke code ingeven, het e-mailadres en de 4 willekeurige cijfers kiezen uit de lijst. Zo simpel is het om tot €5.000 te winnen of  één van de andere duizenden prijzen!

Elke handelaar heeft een winnaar in de zaak GRATIS

Veel klanten drukten de wens uit om minstens 1 winnaar in hun zaak te hebben. Wel, bij elke handelaar die min 30 unieke deelnemers heeft, wordt er indien er geen winnaar is in de zaak na de ‘trekking’ van de hoofdprijzen, de beste van al de deelnamen bij die handelaar bekend gemaakt. Deze wint altijd de kleinste prijs. (cadeaubon en verschillende kortingsbonnen).

De prijzenpot biedt nu veel meer mogelijkheden

De prijzenpot van de eindejaarsactie bestaat hoofdzakelijk uit cadeau- en kortingsbonnen plus ook uit heel wat prijzen, zoals: een reis naar Dubai, citytrip naar Monaco, robotstofzuigers en steelstofzuigers van Rowenta en ook heel wat events.

Surf naar: www.handelsgids.be/eindejaarsactie/prijzen/ voor de up-to-date prijzenpot.

Ik bereik mijn klanten niet tijdens de eindejaarsperiode?

Daarvoor hebben we 2  oplossingen.

  1. De periode dat men kan deelnemen is daarvoor verlengd en loopt al vanaf 1 september 2023 tot 31 januari 2024.
  2. Wij willen al jouw klanten mail sturen om deel te nemen aan je eindejaarsactie volledig digitaal. Hiervoor moet je ons wel een Excel bezorgt met hun naam en mailadres.

 

Wat zijn de vernieuwingen en uitbreidingen?

Waarvoor dient de QR code op de flyers?

Als men de qr code scant via de gsm kunnen je klanten direct meespelen en wordt hun unieke code automatisch ingevuld.

Stuur je code door en maak dubbel zoveel kans!

Nieuw sinds vorig jaar is dat je bij deelname een extra digitale code krijgt en deze kan  doorsturen naar een vriend(in), familielid of kennis. Deze kan dan ook gratis deelnemen aan de eindejaarsactie. Wint hij/zij dan wint de persoon die ze doorgestuurd heeft ook en visa-versa

Wat is het voordeel als je de code doorstuurt?
Je maakt 2 keer zoveel kans om een prijs te winnen! Stel dat je de code doorstuurt naar je beste vriend en deze speelt mee met de actie. Wanneer hij dan bij de gelukkige winnaars is en bv een citytrip naar Monaco wint dan win jij ook een citytrip. Deze formule is ook van toepassing in de andere richting. Als jij wint dan wint je beste vriend ook dezelfde prijs.

Opgelet. De code kan maar 1 keer gebruikt worden. Het heeft dus geen zin om deze door te sturen naar 20 vrienden. Enkel de eerste zal ermee kunnen mee deelnemen.

Winnaars mogen zelf kiezen wat ze willen winnen!

Nieuw is dat de VIP winnaars zelf mogen kiezen uit de prijzenpot wat ze graag willen winnen. Het werkt als volgt.

    • De winnaar mag op 9 februari als eerste een prijs kiezen uit de volledige prijzenpot.
    • De 2de mag een prijs kiezen op 10 februari uit de resterende prijzen die in de prijzenpot zitten.
    • De 3de mag een prijs kiezen op 11 februari uit de resterende prijzen die in de prijzenpot zitten.
    • De 4de mag een prijs kiezen op 12 februari uit de resterende prijzen die in de prijzenpot zitten.
    • …..
    • De 11de tot de 20ste mag een prijs kiezen op 19 februari uit de resterende prijzen die in de prijzenpot zitten.
    • De 21ste tot de 30ste mag een prijs kiezen op 20 februari uit de resterende prijzen die in de prijzenpot zitten.

Zo gaan we verder tot alle VIP prijzen gekozen zijn door de winnaars.

Veel gestelde vragen

Wat krijg ik allemaal om mijn klanten te belonen met deze super actie?

Alles wat nodig is en alles is ook gratis voor onze betalende klanten.

  • Heel de organisatie
  • De prijzenpot
  • De deelnemingformuliertjes met unieke logincodes (250 exemplaren)
  • Affiches om deel te nemen
  • Mooie sfeeraffiches
  • Extra reclame via de website
  • Extra reclame via vele andere kanalen
  • Bij de handelaars die hoofdwinnaars hebben, een ‘feestmoment’

NIEUW: onze klanten kunnen zelf ook een citytrip naar Monaco winnen. Lees hiervoor de KMO nieuwsbrief.

Hoe kan je extra kaartjes "lotjes" bestellen

Je hebt niet voldoende flyers met codes meer om uit te delen aan jouw klanten? Geen probleem. Deze kunnen voor een kleine meerprijs €15/250 stuks  bijgekocht worden.

Voor onze betalende klanten zijn onderstaande prijzen van toepassing:

  •  €15 per set van 250 “lotjes”

Je kan deze extra “lotjes” aankopen bij jouw regioverantwoordelijke (staat rechts op de homepage van elke gemeente) of bestellen door te mailen naar marketing@handelsgids.be

Voor de niet klanten:

  • De eerste 250 “lotjes” kosten €70
  • Vanaf de volgende 250 “lotjes” betaal je €40 per pakje.

Wanneer kan ik starten met de actie uit te delen?

De actie kan je ten vroegste uitdelen vanaf 1 oktober.  Je kan vanaf het moment dat je uw materiaal ontvangen hebt direct starten met uitdelen aan de klanten. We hebben dit al voor je geactiveerd. Je kan het gerust een keer testen door zelf een keer mee te spelen in je eigen zaak.

Heb je nog lotjes van vorige eindejaarsactie met een unieke nummers op?  Dan kan je deze direct gebruiken. De lotjes zijn al actief.

Wat is de prijsverdeling van de prijzenpot?

De volledige prijzenpot kan je hier reeds bekijken: www.handelsgids.be/actie/prijzen
Deze webpagina wordt bijna 1 miljoen keer bekeken.

Wil je ook enkele prijzen geven voor de actie en met jouw zaak vermeld worden op deze prijzenpagina, in de nieuwsbrieven, enz…? Dat kan, mail dan naar marketing@handelsgids.be .

Hoeveel keer kan een klant deelnemen

Per kaartje met unieke code kan men één keer deelnemen.
Om misbruik te voorkomen kan één persoon maximum 50 keer deelnemen bij één en dezelfde handelaar.

Nieuw is dat na deelname men een code krijgt via mail en deze kan doorsturen naar 1 extra persoon om deel te nemen. Meer info hierover zie hierboven bij nieuwigheden.

Wat gebeurt er met de e-mailadressen?

Het e-mailadres van elke deelnemer wordt bij jouw zaak geregistreerd zodat er later nieuwsbrieven kunnen gestuurd worden naar deze mensen. Zo bouwen we een mooi databestand op zonder veel werk. Je hoeft hiermee geen e-mailadressen op papiertjes te laten schrijven, klanten geven ze nu zelf in. Geen fouten, geen werk, wel een GROOT VOORDEEL.

Je vindt deze ten allen tijden terug als je inlogt op www.handelsgids.be/login en dan klikken op ‘Mijn nieuwsbrieven’. Je ziet dan rechts de link Contactpersonen. .

Wie mag er allemaal deelnemen aan de actie?

Iedereen. Jouw familie, jouw vrienden, leden van de vereniging waar je bent aangesloten, jouw leveranciers, mensen die de eerste keer bij je komen en natuurlijk jouw vaste klanten.
EN denk eraan om ook zelf mee te spelen. Er is een speciale prijzenpot voor onze klanten met super mooie prijzen.

TIP: Jouw klanten gaan er niet achter vragen maar verwachten wel een actie. Dus geef ze mee, duidelijk meegeven en er iets over zeggen. Doe je dat met enthousiasme dan beschouwen ze dat als een cadeau die ze krijgen.

Mag ik zelf als handelaar ook deelnemen?

Ja. Want niemand kan op voorhand de juiste cijfers bepalen. Deze worden immers bepaald aan de hand van gele kaarten en doelpunten van voetbalmatchen. Alle details vind je in het reglement.

Ik zie mijn klanten nooit, wat nu?

In dat geval kan u de kaartjes met uniek logincodes ook bij de facturen en andere briefwisseling steken. We kunnen ook jouw klanten allemaal een digitaal logincode sturen. Bel ons als je meer inlichtingen wilt.

Hoe kan ik zien wie al meegedaan heeft aan mijn actie?

  1. Iedereen kan dit publiek zien op www.handelsgids.be/geregistreerd
  2. Als jij inlogt op Handelsgids en je surft naar “Mijn nieuwsbrieven”, klik dan op ‘Contactpersonen’ dan zie je welke e-mailadressen je al hebt. Je merkt rechts hoe deze mensen allemaal bij jou terecht zijn gekomen. Er staat een label achter bv Eindejaarsactie 2020 of actie 2021 of 2022…

Waar staat het reglement van de actie?

De trekking gebeurt onder toezicht van deurwaarder Marc Gerard. Het reglement vindt je op www.handelsgids.be/actie/reglement

Ik heb nog lotjes van vorig jaar?

Al het materiaal dat je nog hebt van de eindejaarsactie kan je nog gebruiken. De codes zijn nog actief. Je kan dus direct starten.

Heb je niet gevonden wat je zocht?

Contact

Contact via mail

Mail naar marketing@handelsgids.be, wij helpen u verder.

Telefonisch contact

Bel ons via de vaste lijn op het nummer: 013/32 10 10.

Artikel bijlagen

Vond u dit artikel nuttig?

Heeft u nog vragen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht. Mails ons uw vraag door via onderstaande knop. Wij helpen u graag verder.
Contacteer ons

Reageer op dit artikel