1. Home
  2. Ontdek alles over de Eindejaarsactie
  3. Dit moet je weten over de eindejaarsactie van Handelsgids

Dit moet je weten over de eindejaarsactie van Handelsgids

Wat leuk dat je wil meedoen met de eindejaarsactie!

Deze eindejaarsactie wordt jaarlijks door Handelsgids.be georganiseerd en elk jaar wordt deze actie groter en beter. De actie is dus gratis voor onze klanten. Niet klanten kunnen ook meedoen mits een financiële bijdrage. Dit jaar zijn er weer een aantal vernieuwingen doorgevoerd na tips van onze klanten. Lees hieronder.

Als je de vorige jaren al ‘meegedaan’ hebt en meer dan 30 deelnemers had krijg je automatisch al materiaal voor 1 oktober om te starten met de eindejaarsactie. Vanaf dan zijn de kaartjes met unieke code actief en gekoppeld aan uw zaak.
Vanaf 1 oktober 2020 plaatsen we de eindejaarsactie zichtbaar zodat iedereen vanaf dat moment kan deelnemen. Jij als handelaar kiest dus zelf wanneer je start met het uitdelen van de unieke codes. Jouw klanten kunnen online deelnemen t.e.m. 1 januari 2021 en dit tot ’s middags 13u. Daarna kunnen ze niet meer deelnemen aan de actie. De winnaars worden aan jou bekend gemaakt vanaf 13 januari 2021 via de nieuwsbrieven van Handelsgids. Jij als handelaar krijgt hierdoor als eerste het goede nieuws en kan je bv een affiche maken met de namen om in jouw zaak op te hangen en/of al te vermelden op bv. jouw Facebook. Door het zo aan te pakken ga je klanten  lokken naar jouw zaak en/of Facebook

De digitale affiches van de eindejaarsactie vindt u onderaan de pagina terug zowel in pdf als in jpg formaat.

In de loop van januari proberen we zoveel mogelijk prijzen te versturen naar de handelaars. Zij kunnen dan hun winnaars uitnodigen. Maak dan zeker een mooie foto bij het overhandigen want je kunt die voor jou Facebook bv gebruiken PLUS voor de extra wedstrijd die we daar mee gaan organiseren (zie verder).
Vanaf 31 januari wordt op www.handelsgids.be/eindejaarsactie/winnaars de volledige lijst gepubliceerd. In de rechter kolom staat wanneer de handelaar de gewonnen prijs in zijn bezit heeft. Afhaling van prijzen gebeurt voor 31 mei 2021, enkel en alleen op vertoon van uw identiteitskaart bij de handelaar.

Goed om te weten

Klik op onderstaande titels om het antwoord te lezen op de vraag

Unieke codes op elk kaartje dat je uitdeelt

Alle lotjes die een handelaar uitdeelt vanaf dit jaar, zijn voorzien van een unieke code. Je moet dus zelf geen stempel of herkenpunt van de zaak op de kaartjes zetten. De unieke nummering heeft ook veel voordelen voor jouw klanten:

  • Ze moeten niet onthouden bij welke handelaars ze de lotjes verkregen hebben.
    Het vernieuwde systeem weet automatisch van welke handelaar het kaartje komt bij deelname.
  • Jouw klanten kunnen direct deelnemen via een handige startpagina: www.handelsgids.be/eindejaarsactie
  • De “lotjes” kunnen niet meer doorgegeven worden aan anderen.
    Eens de unieke code op het kaartje gebruikt is kan dit niet nog een keer gebruikt worden voor deelname aan de actie. Dus enkel jouw klanten kunnen deelnemen.
  • Jouw klanten kunnen met elk kaartje dat ze verkrijgen bij jou in de zaak deelnemen aan de actie.  Handig voor zaken zoals een: bakkerij, frituur, supermarkt,… en andere zaken waar de klanten meerdere keren per maand komen.

Deelnemen aan de actie gaat nu nog sneller

Jouw klanten moeten niet meer gaan zoeken om deel te nemen aan de eindejaarsactie.

  • Ze surfen naar www.handelsgids.be/eindejaarsactie
  • Geven de unieke code in en hun email
  • Kiezen 4 willekeurige cijfers uit de lijst
  • Geven jouw zaak één keer een score voor vriendelijkheid als ze dat dit jaar nog niet gedaan hebben
  • Geven 1 maal hun contactgegevens in zodat jij en wij  ze makkelijk kunnen bereiken als ze gewonnen hebben
Het kan nog sneller!

Eens jouw klant al eens heeft deelgenomen aan de actie moet men vanaf de 2de keer enkel nog de unieke code ingeven, het e-mailadres en de 4 willekeurige cijfers kiezen uit de lijst. Zo simpel is het om tot €5.000 te winnen of  één van de andere duizenden prijzen!

De eindejaarsactie eindigt op 1 januari 2021

Ook vorig jaar sloten we af op 1 januari. Dit werd heel positief onthaald en doen dus nu hetzelfde. Daardoor kunnen de prijzen ook sneller bij jullie zijn. Eén van de vele voordelen is dus dat jouw klanten nogmaals in januari naar jouw zaak gelokt worden, om te vernemen wie gewonnen heeft of om de prijs af te halen. Meer klanten bij jou in de zaak is altijd positief en geeft altijd een meer verkoop! Daarna kan je de foto op jouw Facebook of Instagram zetten wat altijd een zeer leuk artikel is en weer een positief imago weerspiegelt.

Elke handelaar heeft een winnaar in de zaak GRATIS

Veel klanten drukten de wens uit om minstens 1 winnaar in hun zaak te hebben. Wel, bij elke handelaar die 30 unieke deelnemers heeft, wordt indien er dus geen winnaar is in de zaak, de beste van al de deelnamen bij die handelaar bekend gemaakt. Deze wint altijd de kleinste cadeau. (cadeaubon en kortingsbonnen als die er zijn van jou of andere zaken in de buurt )
Je krijgt van ons een klassement enkel en alleen van jouw deelnemers. Zelf kan je dan nog altijd beslissen of je meer cadeaus uitdeelt.

Meerdere winnaars in de zaak

  • Geef zelf ook enkele cadeaubonnen van uw zaak of mooie kortingsbonnen. Uw klanten gaan het zeker appreciëren en nog meer bij u kopen. Wij drukken jouw kortingsbonnen voor jou gratis en steken ze ook in de enveloppen van de winnaars in jouw buurt. Wij maken ook extra reclame en jij krijgt meer klanten over de vloer tijdens de eindejaarsperiode.Dit heeft dus 2 grote voordelen voor u:
    – Jouw klanten hebben meer kans op een hoofdprijs.
    – Je verkoopt nog meer tijdens de eindejaarsperiode.

De prijzenpot biedt nu veel meer mogelijkheden

De prijzenpot van de eindejaarsactie bestaat hoofdzakelijk uit cadeaubonnen en één reis naar Dubai. Verder is er nog een fiets van Minerva, VIP arrangementen, diners EN… vele Lucky Cadeaubonnen. Het grote voordeel is dat al dit geld van de Lucky Cadeaubonnen, die wij uitdelen, terug naar onze klanten gaat.  Tienduizenden euro’s aan Lucky Cadeaubonnen worden er uitgedeeld. Het aanvaarden van de Lucky Cadeaubon bezorgt je nieuwe klanten waarvoor je niets moet doen. Dit is een echte “no brainer”! Word vandaag nog een aanneempunt, mail naar marketing@handelsgids.be. Na ontvangst bezorg je ons de Lucky Cadeaubonnen en wij betalen je 100% uit of gebruik ze zelf en ‘Koop Lokaal’, dus bij collega’s.

Handelaars met weinig tijd kunnen ook deelnemen

Heel het jaar kan je de reviewkaartjes uitdelen aan jouw klanten. Zij kunnen jou een positieve review geven en een quotering op je klantvriendelijkheid. Eind november krijgen ze dan automatisch van ons een unieke logincode voor de eindejaarsactie. Jouw klanten kunnen dus meedoen om een mooie prijs te winnen. Zo maken ze ook kans om één van de duizenden prijzen in de wacht te slepen en dit zonder dat je in de drukke decembermaand “lotjes” hoeft uit te delen.

DUBBEL VOORDEEL voor jou is dat ze bij deelname op jouw website op Handelsgids terecht komen. Dus plaats zeker enkele mooie aankondigingen!!

Wat met de deelnemers van de vorige jaren ?
Wel, die krijgen begin december een persoonlijk mailtje (als ze nog ingeschreven zijn op de nieuwsbrieven want anders mogen wij ze niet meer mailen) met een uniek logincode. Daardoor kunnen ze deelnemen en worden ze nog eens herinnert aan jouw zaak. Weer extra en gratis reclame.

Je wenst geen kaartjes uit te delen? Ook dat kan. Motiveer jouw klanten om zich in te schrijven in de nieuwsbrieven. Mensen die dit doen krijgen in begin december een unieke code van jouw zaak via mail. Zo kan je hun toch laten deelnemen aan de eindejaarsactie zonder zelf kaartjes te moeten uitdelen.

Wat zijn de vernieuwingen en uitbreidingen?

Meer winnaars als vorig jaar

Er zijn dit jaar nu al 10.000 winnaars. De kans dat bij jou meerdere winnaars zijn, is dus reëel, aangezien er gemiddeld 2 à 3 winnaars zijn per deelnemende handelaar.

Extra reclame voor jouw zaak

Er zullen ongeveer 1 miljoen bezoekers kijken op de webpagina van de eindejaarsactie. Wij willen gratis kortingsbonnen drukken voor jouw zaak. Deze worden dan bij in de enveloppen gestoken voor de winnaars in jouw streek. Deze korting (vanaf minimum €20) wordt ook op de website geafficheerd. Eén miljoen bezoekers die dat zien, dat is een pak reclame voor jouw zaak. Verder zullen we ze nog bekend maken via duizenden nieuwsbrieven, Facebook en andere kanalen.

Extra prijzenpot voor onze klanten

Hoofdprijs is OOK een reis naar Dubai tijdens de wereldtentoonstelling daar. Verder is er ook een elektrische fiets te winnen van Minerva, VIP tickets van evenementen oa. Belgische Miss Verkiezing in De Panne, gastronomische diners, en een pak waardebonnen voor jouw zaak nog meer te promoten.

Mooie sfeeraffiches

Aan onze klanten die het aanvragen geven we mooie sfeeraffiches. Zo kan je gratis jouw zaak in de gepaste kerststemming brengen. Er zijn 7 motieven. Kies welke en vraag aan voor 1 november. Daarna zijn er misschien nog wel maar kan je niet meer kiezen.

De eindejaarsactie loopt verder tijdens de lente...

In het voorjaar organiseren wij een bijkomende actie. Indien je ons een foto(‘s) bezorgt van de winnaar(s) van de eindejaarsactie bij jou in de zaak, dan plaatsen we die op Facebook en doen daarmee een actie. Weer met een mooie prijzenpot. Deze actie loopt tot 31 mei. Lees hierover meer in onze KMO nieuwsbrief in januari.

Met deze extra actie duurt, bij wijze van spreken, de EINDEJAARSACTIE eventjes 8 MAANDEN! Van een rendement gesproken !

Veel gestelde vragen

Wat krijg ik allemaal om mijn klanten te belonen met een super eindejaarsactie?

Alles. En alles is ook gratis voor onze betalende klanten.

  • Heel de organisatie
  • De prijzenpot
  • De deelnemingformuliertjes met unieke logincodes
  • Affiches om deel te nemen
  • De mooie sfeeraffiches
  • Extra reclame via de website
  • Extra reclame via vele andere kanalen
  • Bij de handelaars die hoofdwinnaars hebben een ‘feestmoment’
  • Bij de 50 hoogst scorende handelaars ook een ‘feestmoment’
  • Een extra prijzenpot voor onze klanten
  • Een actie waar 8 maanden over gesproken wordt

Ik heb nog geen materiaal ontvangen?

De eindejaarsactie wordt enkel geleverd als je deze aanvraagt of de vorige jaren minimum 30 unieke deelnemers had. Leveringen zijn voorzien voor 1 oktober. Indien je ze niet zou gehad hebben (meestal is dat al in de loop van het jaar in een zilveren doos) en/of ook niet aangevraagd hebt, neem dan spoedig contact op. Je kan de eindejaarsactie aanvragen tot 30 november via onderstaande link: www.handelsgids.be/meedoen

Hoe kan je extra kaartjes "lotjes" bestellen

Je hebt niet voldoende kaartjes “lotjes” meer om uit te delen aan jouw klanten? Geen probleem. Deze kunnen voor een kleine meerprijs bijgekocht worden.

Voor onze betalende klanten zijn onderstaande prijzen van toepassing:

  • Bestelt u voor 30 september dan betaalt u €15 per set van 250 “lotjes”
  • Bestel je tussen 1 en 31 oktober dan betaal je €35 voor de eerste 250 “lotjes”.
    Per 250 “lotjes” extra is het €20. Dit is inclusief activering en verzending (exclusief Btw)

Je kan deze extra “lotjes” aankopen bij jouw regioverantwoordelijke (staat rechts op de homepage van elke gemeente) of bestellen door te mailen naar marketing@handelsgids.be

Voor de niet klanten:

  • De eerste 250 “lotjes” kosten €70
  • Vanaf de volgende 250 “lotjes” betaal je €40 per pakje.

Wanneer kan ik starten met de actie uit te delen?

De eindejaarsactie staat online vanaf 1 oktober en wanneer jij ze uitdeelt kan men beginnen deel te nemen. De meeste starten in november. Dan is het minder druk, kan men een leuk babbel maken en vooral klanten lokken in december.

Wat is de prijsverdeling van de prijzenpot?

De volledige prijzenpot kan je hier reeds bekijken: www.handelsgids.be/eindejaarsactie/prijzenpot

Wil je ook enkele prijzen geven voor de eindejaarsactie en met jouw zaak vermeld worden op onze prijzenpagina, nieuwsbrieven, Facebook, enz…? Dat kan, mail dan naar marketing@handelsgids.be .

Hoeveel keer kan een klant deelnemen

Per kaartje met unieke code kan men één keer deelnemen.
Om misbruik te voorkomen kan één persoon maximum 50 keer deelnemen bij één en dezelfde handelaar.

Wat gebeurt er met de e-mailadressen?

Het e-mailadres van elke deelnemer wordt bij jouw zaak geregistreerd zodat je later zelf nieuwsbrieven kunt sturen naar deze mensen. Zo bouw je een mooi databestand op zonder veel werk. Je hoeft hiermee geen e-mailadressen op papiertjes te laten schrijven, klanten geven ze nu zelf in. Geen fouten, geen werk, wel een GROOT VOORDEEL.

Je vindt deze ten allen tijden terug als je inlogt op www.handelsgids.be/login.

Wie mag er allemaal deelnemen aan de actie?

Iedereen. Jouw familie, jouw vrienden, leden van de vereniging waar je bent aangesloten, jouw leveranciers, mensen die de eerste keer bij je komen en natuurlijk jouw vaste klanten.
EN denk eraan om ook zelf mee te spelen. Er is een speciale prijzenpot voor onze klanten met super mooie prijzen.

TIP: Jouw klanten gaan er niet achter vragen maar verwachten wel een eindejaarsactie. Dus geef ze mee, duidelijk meegeven en er iets over zeggen. Doe je dat met enthousiasme dan beschouwen ze dat als een cadeau die ze krijgen.

Mag ik zelf als handelaar ook deelnemen?

Ja. Want niemand kan op voorhand de juiste cijfers bepalen. Deze worden immers bepaald aan de hand van gele kaarten en doelpunten van voetbalmatchen. Alle details vind je in het reglement.

Ik zie mijn klanten nooit, wat nu?

In dat geval kan je de kaartjes ook bij de facturen en andere briefwisseling steken.

Hoe kan ik zien wie al meegedaan heeft aan mijn actie?

  1. Iedereen kan dit publiek zien op www.handelsgids.be/geregistreerd
  2. Als jij inlogt op Handelsgids en je surft naar “Mijn nieuwsbrieven”, klik dan op ‘Contactpersonen’ dan zie je welke e-mailadressen je al hebt. Je merkt rechts hoe deze mensen allemaal bij jou terecht zijn gekomen. Er staat een label achter bv Eindejaarsactie 2020.

Waar staat het reglement van de eindejaarsactie?

De trekking gebeurt onder toezicht van deurwaarder Marc Gerard. Het reglement vindt je op www.handelsgids.be/eindejaarsactie/reglement

Ik heb nog lotjes van vorig jaar?

Al het materiaal dat u nog heeft van de eindejaarsactie 2019 kan je nog gebruiken. Materiaal van 2018-2019 en vroeger kan je niet meer gebruiken.
De eindejaarsactie is vernieuwd en jouw klanten kunnen enkel nog deelnemen met de “lotjes” waar unieke codes op gedrukt staan. Dat zijn de zwarte kaartjes en/of die met achtergrond hetzelfde als één van de sfeeraffiches.

Heb je niet gevonden wat je zocht?

Contact

Contact via mail

Mail naar marketing@handelsgids.be, wij helpen u verder.

Telefonisch contact

Bel ons via de vaste lijn op het nummer: 013/32 10 10.

Artikel bijlagen

Vond u dit artikel nuttig?

Heeft u nog vragen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht. Mails ons uw vraag door via onderstaande knop. Wij helpen u graag verder.
Contacteer ons

Reageer op dit artikel