1. Home
  2. Vriendelijkste Handelaar
  3. De Vriendelijkste Handelaar het concept

De Vriendelijkste Handelaar het concept

Hoe word jij de Vriendelijkste Handelaar?

De Vriendelijkste Handelaar is een verkiezing die jaarlijks door Handelsgids.be wordt georganiseerd. Deze actie is volledig gratis en elke handelaar kan hier met zijn zaak aan deelnemen. Er zijn wel twee voorwaarden:

  1. Uw zaak moet vermeld staan op handelsgids.be. Dit kan volledig gratis met uw contactgegevens, bedrijfssector en openingsuren.
  2. U moet gratis reviewkaarten aanvragen die voorzien zijn van een unieke code. Enkel met een code kan men uw zaak een score en review geven. Zo bent u er 100% zeker van dat alleen uw echte betalende klanten uw zaak een score kunnen geven.
Wie wordt de Vriendelijkste Handelaar

De KMO die de hoogste gemiddelde score heeft van minimum 30 verschillende personen tijdens het voorbije jaar is de Vriendelijkste Handelaar van zijn gemeente. Bij gelijke stand is diegene met de meeste unieke quoteringen de winnaar.

Vraag hier uw reviewkaartjes aan

Vanaf wanneer kan u starten met de Vriendelijkste handelaar?

Vanaf het moment dat u de reviewkaartjes ontvangen hebt kan u deze direct beginnen uitdelen aan uw klanten. Zij kunnen dan op een eenvoudige manier uw zaak een review geven en dus ook score voor vriendelijkheid. Hoe het allemaal precies werkt leest u hieronder.

Zonder reviewkaartjes kan u geen review of score ontvangen!

U kan enkel reviews en een score voor de vriendelijkheid ontvangen van uw klanten als u daarvoor reviewkaartjes hebt ontvangen. Dit zijn kaartjes die voorzien zijn van unieke codes. Alle codes die vermeld staan op de kaartjes worden gekoppeld aan uw zaak. Zo kunnen uw klanten makkelijk en snel uw zaak beoordelen.

NIEUW: Hoe werkt het voor uw klanten

  • U geeft uw klanten, die in de zaak komen, een reviewkaartje met unieke code op. Enkel met deze unieke code kunnen ze uw zaak een score geven voor klantvriendelijkheid en een review schrijven over uw zaak.
  • Ze surfen naar www.handelsgids.be/reviews.
  • Hier geeft men de unieke code in die op het reviewkaartje staat en hun e-mailadres
  • Ze geven uw zaak een score op 10 voor klantvriendelijkheid
  • Uw klant kan een review schrijven over uw zaak en de service die ze gekregen hebben
  • Ze vullen hun contactgegevens in zodat u uw klanten op een later tijdstip nog kan bereiken via mail
  • Als het de eerste keer is dat ze een review geven krijgen ze direct na het invullen een mailtje met daarin de vraag om hun e-mailadres te bevestigen. Het is heel belangrijk dat ze hun mailadres bevestigen door op de link te klikken in de mail. Anders wordt de review ook niet getoond en is deze niet geldig!
  • Als beloning krijgen deze klanten eind november een unieke code om deel te nemen aan de grote fantastische eindejaarsactie van Handelsgids
Elke klant kan maar één keer per jaar een score geven aan dezelfde zaak

Uw klanten kunnen maar één keer per jaar een score voor klantvriendelijkheid geven. Het heeft dus geen zin om meer dan één reviewkaartje per klant mee te geven.

Deelnemen met uw zaak, wat zijn uw voordelen

  Meer nieuwe klanten
  Gratis reviews over uw zaak
  E-mailadressen van uw klanten
  GEEN zorgen, GEEN kosten
  U heeft iets om over te praten
  De Vriendelijkste Handelaar krijgt VEEL PUBLICITEIT
  U krijgt meer vertrouwen van uw eigen klanten
  Toekomstige klanten gaan gemakkelijker bij u kopen
  Erkenning: prestigieuze Award
  Winnaar ontvangt reclamebudget op Handelsgids t.w.v. €600
  De 2de, 3de en 4de plaats krijgen voor €300 reclamebudget
  Diploma met uw score
  Persbelangstelling
  Leuk nieuws voor op uw Facebook te zetten
  Meer aandacht = meer omzet

Hoe kan u zeker voldoende stemmen halen voor de Vriendelijkste Handelaar?

Wilt u graag meedoen met de Vriendelijkste Handelaar en al uw klanten bereiken? Doe dan zeker mee met de eindejaarsactie die Handelsgids jaarlijks organiseert. Al uw klanten die deelnemen worden namelijk ook gevraagd om een score voor Vriendelijkheid te geven. Zo krijgt u massa’s scores en reviews van uw klanten en maken zij kans om een leuke prijs te winnen!

Meld uw zaak gratis aan voor de eindejaarsactie

Waar kan ik zien of ik al 30 unieke deelnemers heb?

Wanneer u wilt weten van hoeveel unieke mensen u al een stem hebt gehad kan u dit terugvinden als u inlogt op handelsgids.be.

Wanneer kan ik de reviews zien op mijn Handelsgids?

Uw klanten kunnen u een score geven voor vriendelijkheid en daarbij een boodschap achter laten. Zo een boodschap noemen we een review.
Deze reviews kan u bekijken in het dashboard als u ingelogd bent op Handelsgids.be en op uw handelsgidswebsite als u dit actief hebt staan.

Ik kan niet alle reviews zien?

De reviews worden pas getoond wanneer de persoon die de review heeft geschreven zijn e-mailadres heeft bevestigd via mail. Dit moet maar 1 keer gebeuren. Zo zijn we zeker dat het om een review gaat dat geschreven is door een echte persoon.

Hoe wordt de Vriendelijkste Handelaar bekend gemaakt?

De Vriendelijkste Handelaars worden bekend gemaakt in januari.

Er zijn vanaf nu geen awarduitreikingen meer  zoals de voorbije jaren. We komen met een nieuw concept hiervoor. Lees zeker de KMO nieuwsbrief voor meer info hierover binnenkort.

Hier alvast een overzicht van alle Vriendelijkste Handelaars van de voorbije jaren:

Vriendelijkste Handelaars van 2018
Vriendelijkste Handelaars van 2017
Vriendelijkste Handelaars van 2016
Vriendelijkste Handelaars van 2015
Vriendelijkste Handelaars van 2014

Heb je niet gevonden wat je zocht?

Contact

Contact via mail

Mail naar marketing@handelsgids.be, wij helpen u verder.

Telefonisch contact

Bel ons via de vaste lijn op het nummer: 013/32 10 10.

Vond u dit artikel nuttig?

Heeft u nog vragen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht. Mails ons uw vraag door via onderstaande knop. Wij helpen u graag verder.
Contacteer ons

Reageer op dit artikel